PREDSTAVITEV ŠOLE IN ŠOLSKEGA OKOLIŠA
ZGODOVINA
Začetek šolstva v Račah sega v davno leto 1873. Prva šola je bila zgrajena kot dvorazrednica leta 1893, leta 1911 so jo prvič temeljiteje dozidali v trirazrednico. Leta 1961 postane s temeljito dozidavo popolna osemletka. Leta 1979 dobi šola prvo telovadnico in 1990 nadzidek z nekaj učilnicami za predmetni pouk in knjižnico. Enajst let kasneje za potrebe nastajajoče 9-letke šola pridobi dve učilnici v mansardi, računalniško učilnico, nekaj kabinetov in povečano knjižnico. Leta 2007 k osnovni šoli dozidajo še športno dvorano z vsemi spremljajočimi prostori. V letu 2019 šola pridobi novo učilnico, ki je namenjena glasbenemu pouku in gospodinjstvu.
Imamo 12 predmetnih učilnic, 10 matičnih učilnic, knjižnico, veliko telovadnico s tremi vadbenimi prostori in malo telovadnico ter računalniško učilnico.
USTANOVITELJ
Ustanovitelj Osnovne šole Rače je Občina Rače-Fram. Odlok o ustanovitvi je bil sprejet na 19. redni seji Sveta Občine Rače-Fram 6. 12. 1996 (MUV, 27/1996). Na 17. redni seji Sveta Občine Rače-Fram je bila 15. 10. 2012 sprejeta zadnja sprememba odloka (MUV 23/2012).
ŠOLSKI OKOLIŠ
Šolski okoliš je opredeljen v odloku o ustanovitvi šole. Zajema matična naselja: Rače, Podovo, Brezulo, Sp. Gorico, Zg. Gorico in del naselja Ješenca – prostorski okoliš št. 16.
VIZIJA
Učenec se v prijetnem okolju nauči učiti, razmišljati in živeti zdravo, izboljšuje pismenost in različne spretnosti ter razvija kakovostne medsebojne odnose.
POSLANSTVO
Skupaj gradimo prihodnost zdravih in srečnih ljudi.
VREDNOTE
Spoštovanje, vedoželjnost, ustvarjalnost, samozavest, odgovornost, pogum, zdravje, znanje.
VZGOJNI NAČRT
Vzgojni načrt (VN) temelji na ciljih šole in nastaja na osnovi oblikovane vizije in poslanstva šole. VN obsega: vzgojna načela in temeljne vzgojne vrednote, vzgojne dejavnosti, pohvale, priznanja in nagrade, vzgojne postopke in ukrepe, sodelovanje s starši in druge dejavnosti šole, ki so povezane z vzgojnimi cilji in vrednotami.
PREDNOSTNE NALOGE V ŠOLSKEM LETU 2024/25
- Kultura odnosov.
- Uporaba aktivnih metod poučevanja, ki bodo povečevale motivacijo otrok za učenje, zagotavljale čustveno ravnovesje in čustveno stabilnost učečih, psiho-fizično ravnovesje vseh vpletenih prav tako pa učencem omogočale naučiti učiti se.
Prednostna naloga je podrobneje opredeljene v akcijskem načrtu za šol. l. 2024/25.
VPIS V ŠOLO
Vpis v 1. razred osnovne šole za naslednje šolsko leto bo v mesecu februarju 2025. Do konca meseca maja 2025 bo šola staršem otrok, vpisanih v 1. razred, izdala potrdilo o šolanju oz. obvestilo o odložitvi začetka šolanja.
Starši morajo v 1. razred vpisati otroke, ki bodo v letu, v katerem bodo začeli obiskovati šolo, dopolnili starost šest let. Otroku se lahko pričetek šolanja odloži za eno leto na predlog staršev, zdravstvene službe ali komisije za preverjanje, če se ugotovi, da otrok ni pripravljen za vstop v šolo.
ORGANI ZAVODA
Organi zavoda so: svet zavoda, ravnatelj, strokovni organi in svet staršev.
SVET ZAVODA OSNOVNE ŠOLE RAČE
Člani sveta zavoda so imenovani oziroma izvoljeni za štiri leta in so lahko imenovani največ dvakrat zaporedoma. Mandat staršev je povezan s statusom učenca v šoli oz. vrtcu. Svet zavoda odloča z večino glasov vseh članov.
Svet zavoda sestavljajo:
- trije predstavniki ustanovitelja: Maja Kirn, Sandra Majcen in Bruno Jereb;
- pet predstavnikov zavoda: Kristina Ištvan, Anja Lešič in Janja Milošič kot predstavnice delavcev šole ter Nina Pušenjak in Maja Kancler kot predstavnici delavcev vrtca;
- ter trije predstavniki staršev: dr. Aleksander Zidanšek in Tanja Bitić kot predstavnika staršev šole ter Jadranka Donaj kot predstavnik staršev vrtca.
Predsednica Sveta zavoda Osnovne šole Rače je Tina Ištvan, namestnik predsednice je dr. Aleksander Zidanšek.
SVET STARŠEV
Za organizirano uresničevanje interesa staršev je v zavodu organiziran svet staršev. V svetu staršev ima vsaka skupina vrtca in vsak oddelek šole po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na prvem roditeljskem sestanku. Svet staršev se sestaja po potrebi, vendar najmanj dvakrat letno. Svet staršev sklicuje in vodi predsednik, ki ga izvolijo člani sveta na prvi seji. Prvi sklic sveta staršev opravi ravnatelj.
Predsednika sveta staršev za šolsko leto 2024/2025 so predstavniki izvolili na prvi seji sveta staršev, ki jo je sklical ravnatelj Rolando Lašič. Za predsednika sveta staršev je bil izvoljen Aleksander Zidanšek, za njegovega namestnika pa Ljubič Lara.
Za šolsko leto so bili na prvih roditeljskih sestankih v Svet staršev OŠ Rače izvoljeni naslednji predstavniki:
VRTEC | ŠOLA | ||
Skupina | Član/-ica | Razred | Član/-ica |
DEŽNIKI | Bauman Urška | 1. a | Kolar Tamara |
KAPLJICE | Jarc Mateja | 1. b | Babić Suzana |
KOMETI | Pleteršek Nina | 2. a | Medved Vesna |
LUNICE | Klavžar Bojan | 2. b | Resnik Anja |
MAVRICE | Plečko Kaja | 3. a | Ferk Nika |
MEHURČKI | Abraham Tilen | 3. b | Bodner Natalija |
OBLAČKI | Ljubič Lara | 4. a | Brumen Sandra |
SNEŽINKE | Rudolf Špela | 4. b | Urbas Urška |
SONČKI | Vraničar Teja | 5. a | Pernat Tina |
VETRNICE | Krambrger Tamara | 5. b | Hajdinjak Viktorija |
ZVEZDICE | Cafuta Klementina | 5. c | Granda Aleksander |
6. a | Krajnc Monika | ||
6. b | Anja Čelan | ||
7. a | Bitić Tanja | ||
7. b | Pal Jasmina | ||
8. a | Bradač Barbara | ||
8. b | Petek Denis | ||
9. a | Zidanšek Aleksander | ||
9. b | Bošković Borko |
RAVNATELJ ŠOLE
Ravnatelj je pedagoški vodja in poslovodni organ šole. Predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zavoda. Ravnatelj lahko za opravljanje posameznih nalog iz svoje pristojnosti in za nadomeščanje v času odsotnosti pooblasti pomočnika ravnatelja oziroma drugega delavca šole.
STROKOVNI ORGANI ŠOLE
Strokovni organi šole so: učiteljski zbor, oddelčni učiteljski zbori, strokovni aktivi in razredniki.
RAZPORED UČITELJEV PO STROKOVNIH AKTIVIH
V skladu s 64. členom Zakona o financiranju vzgoje in izobraževanja strokovne aktive v šoli sestavljajo učitelji istega predmeta oziroma predmetnih področij.
AKTIV 1. TRILETJA
V aktiv so vključeni: Barbara Rozman (vodja aktiva), Petra Pipenbaher, Janja Milošič, Sabina Hovnik, Kristina Milec, Anja Lešič, Karmen Jelčič, Brigita Voga, Martina Brodej.
AKTIV 2. TRILETJA
V aktiv so vključene: Martina Podgrajšek (vodja aktiva), Janja Pučko, Marjetka Breznik, Anita Vogrin, Polona Korošec, Martina Brodej, Tamara Gomaz, Boštjan Šterbal, Romana Zupančič, Sara Kupnik, Ksenija Pečnik ter vsi učitelji, ki poučujejo v 6. razredu.
AKTIV 3. TRILETJA
V aktiv so vključeni: mag. Mojca Moškon Mešl (vodja aktiva), Boštjan Šterbal, Marija Zavernik, dr. Irena Marković, Aleš Štaher, Marjana Falež, Ksenija Pečnik, Jelka Trantura, Boštjan Škreblin, Vesna Peklar, Aleksandra Goljat, Julija Šošter, Katja Stupan, Romana Šabeder, Martina Brodej, Sara Kupnik, Petra Efremov, Romana Zupančič, Severina Pfeifer, Tamara Gomaz, Maja Patty, Katja Stopar ter vsi učitelji, ki poučujejo v 7., 8. in 9. razredu.
AKTIV UČITELJIC SLOVENSKEGA JEZIKA
V aktiv so vključene: Marjana Falež – (vodja aktiva), Vesna Peklar, Kristina Milec, Anita Vogrin, Martina Brodej, Katja Stupan.
AKTIV UČITELJEV TUJIH JEZIKOV
V aktiv so vključeni: Sara Kupnik (vodja aktiva), Anita Strmšek, Romana Zupančič, Ksenija Pečnik, Sabina Hovnik, mag. Mojca Moškon Mešl, Katja Stopar.
AKTIV UČITELJEV GUM, LUM, TIT, GOS
V aktiv so vključeni: Maja Patty (vodja aktiva), Petra Efremov, Anita Vogrin, Janja Milošič.
AKTIV UČITELJEV ŠPORTA
V aktiv so vključeni: Boštjan Šterbal, (vodja aktiva), Jelka Trantura, Mitja Kovačič, Anita Vogrin in Janja Milošič
AKTIV UČITELJEV NARAVOSLOVJA
V aktiv so vključeni: Boštjan Škreblin (vodja aktiva), Romana Šabeder, Maja Patty, Julija Šošter, Brigita Voga in Janja Pučko.
AKTIV UČITELJEV MATEMATIKE
Aktiv matematike sestavljajo: Aleksandra Goljat (vodja aktiva), Romana Šabeder, Aleš Štaher, Julija Šošter, Martina Podgrajšek in Petra Pipenbaher.
AKTIV UČITELJIC DRUŽBOSLOVJA
V aktiv so vključene: mag. Mojca Moškon Mešl (vodja aktiva), Marija Zavernik, dr. Irena Marković, Karmen Jelčič , Marjetka Breznik in Polona Korošec.
AKTIV UČITELJEV RAZŠIRJENEGA PROGRAMA
V aktiv so vključeni: Blažič Sergeja (vodja aktiva), Anita Strmšek, Jelka Trantura, Barbara Šimenc, Petra Efremov, Beti Radić, Vesna Peklar, Marija Zavernik, Katja Stopar, Vesna Ina Črnko, Mitja Kovačič, Aleksandra Goljat.
AKTIV ŠOLSKE SVETOVALNE SLUŽBE
V aktiv so vključene: Tamara Gomaz (vodja aktiva), Tina Ištvan, Severina Pfeifer, Katja Stopar in Tanja Furek.
VSEBINA, OBSEG IN RAZPOREDITEV VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEGA DELA
KADROVSKA SESTAVA ŠOLE
ŠT. | PRIIMEK | IME | DELOVNE NALOGE |
1. | BLAŽIČ | SERGEJA | učiteljica RAP |
2. | BREZNIK | MARJETKA | učiteljica RP |
3. | BRODEJ | MARTINA | knjižničarka |
4. | ČRNKO | VESNA INA | učiteljica RAP |
5. | EFREMOV | PETRA | učiteljica GUM in RAP |
6. | FALEŽ | MARJANA | učiteljica SLO |
7. | FUREK | TANJA | učiteljica DSP, inkluzivni ped. |
8. | GOLJAT | ALEKSANDRA | učiteljica MAT |
9. | GOMAZ | TAMARA | učiteljica DSP, svetovalna delavka |
10. | HOVNIK | SABINA | učiteljica TJA v 1. triadi, 2. učiteljica v 1. r. |
11. | IŠTVAN | KRISTINA | učiteljica DSP in svetovalna delavka vrtca |
12. | JELČIČ | KARMEN | učiteljica RP |
13. | KOROŠEC | POLONA | učiteljica RP |
14. | KOVAČIČ | MITJA | učitelj športa in RAP |
15. | KUPNIK | SARA | učiteljica TJA in TJN |
16. | LAŠIČ | ROLANDO | ravnatelj |
17. | LEŠIČ | ANJA | učiteljica RP |
18. | MARKOVIĆ | IRENA | učiteljica ZGO in GEO |
19. | MILEC | KRISTINA | učiteljica RP |
20. | MILOŠIČ | JANJA | 2. učiteljica v 1. r., učiteljica GOS |
21. | MOŠKON MEŠL | MOJCA | učiteljica TJA, ZGO in RAP |
22. | PATTY | MAJA | učiteljica LUM, TIT, LS in OGL |
23. | PEČNIK | KSENIJA | učiteljica TJA |
24. | PEKLAR | VESNA | Učiteljica RAP, SLO |
25. | PFEIFER | SEVERINA | svetovalna delavka |
26. | PIPENBAHER | PETRA | učiteljica RP |
27. | PODGRAJŠEK | MARTINA | učiteljica RP |
28. | PUČKO | JANJA | učiteljica RP |
29. | RADIĆ | BETI | učiteljica RAP |
30. | ROZMAN | BARBARA | učiteljica RP |
31. | STOPAR | KATJA | učiteljica TJA, DSP in RAP |
32. | STRMŠEK | ANITA | učiteljica TJN in RAP |
33. | STUPAN | KATJA | učiteljica RAP in SLO |
34. | ŠABEDER | ROMANA | učiteljica MAT, FIZ, DIP |
35. | ŠKREBLIN | BOŠTJAN | učitelj BIO, NAR, OV |
36. | ŠOŠTER | JULIJA | Učiteljica MAT, KEM |
37. | ŠTAHER | ALEŠ | učitelj MAT in računalnikar |
38. | ŠTERBAL | BOŠTJAN | učitelj športa |
39. | TRANTURA | JELKA | učiteljica športa in RAP |
40. | VOGA | BRIGITA | učiteljica RP |
41. | VOGRIN | ANITA | učiteljica RP |
42. | ZAVERNIK | MARIJA | učiteljica DKE in RAP |
43. | ZUPANČIČ | ROMANA | pomočnica ravnatelja, učiteljica RAP |
OSTALI DELAVCI ŠOLE
ŠT. | PRIIMEK | IME | DELOVNE NALOGE |
1. | BREZNIK | SUZANA | čistilka |
2. | BREZNIK CIZERL | VESNA | ½ čistilka, ½ informatorka |
3. | FRANGEŽ | GREGOR | dietni kuhar |
4. | GUMZAR | BRIGITA | čistilka |
5. | KRANJC | ALENKA | kuharska pomočnica |
6. | MERGEDUŠ | ZLATKA | čistilka |
7. | NOVAK KRAJNC | MARJETKA | kuharica |
8. | PAUMAN | IRENA | tajnica |
9. | PAUNOVIĆ | IVANA DJURDJICA | organizatorka športne vadbe |
10. | PERŠUH | BENJAMIN | računovodja |
11. | PLANINŠEK | MARJETKA | kuharica |
12. | PUŽ | BLANKA | spremljevalka |
13. | RUDOLF | MATJAŽ | hišnik |
14. | VEBER | IVICA | čistilka |
15. | ZIDARIČ | IRENA | spremljevalka |
16. | ZOREC | ZLATKA | čistilka |
17. | ŽUMAN | ŽANET | čistilka |
ŠTEVILO UČENCEV IN ODDELKOV
RAZRED
|
ŠTEV. UČENCEV V REDNIH ODDELKIH | RAZREDNIK | ||
DEČKI | DEKLICE | SKUPAJ | ||
1. A | 13 | 12 | 25 | ANJA LEŠIČ |
1. B | 11 | 16 | 27 | BARBARA ROZMAN |
2. A | 15 | 10 | 25 | KRISTINA MILEC |
2. B | 14 | 12 | 26 | PETRA PIPENBAHER |
3. A | 9 | 15 | 24 | KARMEN JELČIČ |
3. B | 7 | 17 | 24 | BRIGITA VOGA |
4. A | 14 | 7 | 21 | MARJETKA BREZNIK |
4. B | 13 | 8 | 21 | ANITA VOGRIN |
5. A | 9 | 10 | 19 | POLONA KOROŠEC |
5. B | 8 | 11 | 19 | JANJA PUČKO |
5. C | 5 | 13 | 18 | MARTINA PODGRAJŠEK |
6. A | 14 | 6 | 20 | MAJA PATTY |
6. B | 14 | 7 | 21 | MOJCA MOŠKON MEŠL |
7. A | 10 | 5 | 15 | KATJA STUPAN |
7. B | 14 | 4 | 18 | ALEŠ ŠTAHER |
8. A | 11 | 13 | 24 | MARJANA FALEŽ |
8. B | 9 | 15 | 24 | ROMANA ŠABEDER |
9. A | 11 | 13 | 24 | SARA KUPNIK |
9. B | 13 | 12 | 25 | IRENA MARKOVIĆ |
SKUPAJ | 214 | 205 | 420 |
RAZŠIRJENI PROGRAM | RAZREDI | ŠTEVILO UČENCEV | VODJA ODDELKA |
RAP 1 | 1. A | 17 | BARBARA ŠIMENC |
RAP 2 | 1. B | 18 | SERGEJA BLAŽIČ |
RAP 3 | 1. AB | 17 | BETI RADIĆ |
RAP4 | 2. A | 26 | VESNA INA ČRNKO |
RAP 5 | 2. B | 26 | MARIJA ZAVERNIK |
RAP6 | 3. A | 25 | VESNA PEKLAR |
RAP7 | 3. B | 24 | ANITA STRMŠEK |
RAP8 | 4. AB | 42 | PETRA EFREMOV |
RAP 9 | 5. ABC | 36 | KATJA STOPAR |
SKUPAJ | 231 | 9 oddelkov |
POUK V MANJŠIH UČNIH SKUPINAH
Organizacija pouka v manjših učnih skupinah je v skladu z Zakonom o osnovni šoli v pristojnosti šole. Od 6. do 7. razreda se lahko pouk v manjših učnih skupinah organizira pri slovenščini, matematiki in tujem jeziku v obsegu največ ene četrtine ur, v 8. in 9. razredu pa se pouk pri navedenih predmetih v manjših učnih skupinah organizira vse leto.
V 6. in 7. razredu se pouk v manjših učnih skupinah pri angleščini ne izvaja. Učenci 8. razreda so pri angleščini razdeljeni v tri skupine učencev na osnovi predznanja. Učenci 9. razreda so razdeljeni v štiri skupine učencev, ki se učijo angleščino, in sicer na osnovi predznanja – dve skupini 9. a in dve skupini 9. b. Učenci 9. razreda so pri slovenščini razdeljeni v štiri heterogene skupine. Učenci 8. razreda pa so pri slovenščini razdeljeni v tri heterogene skupine.
V 6. razredu se pouk v manjših učnih skupinah pri matematiki ne izvaja. V 7. razredu se izvaja pouk v manjših učnih skupinah pri matematiki. Učenci 8. razreda pa so pri matematiki razdeljeni v tri heterogene skupine. Učenci 9. razreda pa so pri matematiki razdeljeni v štiri heterogene skupine.
IZBIRNI PREDMETI
Program devetletke omogoča vsem učencem, da nekaj vsebin obveznega izobraževanja izberejo sami. V zadnjem triletju šolanja predmetnik vsebuje tudi obvezne izbirne predmete. Pri izbirnih predmetih lahko učenci poudarijo močne strani lastnih interesov in sposobnosti. Ker so ti predmeti sestavni del predmetnika, so enakopravni vsem ostalim. Ocenjujejo se številčno.
Izbirni predmeti se izvajajo eno uro tedensko (lahko strnjeno v enem obdobju), le tuji jeziki dve uri tedensko. Učenec izbere dve uri pouka izbirnih predmetov tedensko, lahko pa tudi tri ure, če s tem soglašajo njegovi starši.
Učenec, ki obiskuje glasbeno šolo z javno veljavnim programom, je lahko oproščen sodelovanja pri izbirnih predmetih. Učenec je lahko v celoti oproščen sodelovanja pri izbirnih predmetih ali pa le pri eni uri tedensko.
Učenci 7. razreda so izbrali naslednje obvezne izbirne predmete:
Filmska vzgoja (FV1) | |
Likovno snovanje I (LS1) | |
Literarni klub (LIK) | |
Obdelava gradiv – Les (OGL) | |
Okoljska vzgoja I (OV1) | |
Šolsko novinarstvo (ŠNO) | |
Šport za sprostitev (ŠSP) | |
Urejanje besedil (UBE) |
Učenci 8. razreda so izbrali naslednje obvezne izbirne predmete:
Daljnogledi in planeti (DIP)
Filmska vzgoja (FV2) |
|
Izbrani šport – odbojka (IŠPO) | |
Nemščina (NI2) | |
Okoljska vzgoja II (OV2) | |
Šolsko novinarstvo (ŠNO) | |
Vzgoja za medije (TEL) |
Učenci 9. razreda so izbrali naslednje obvezne izbirne predmete:
Filmska vzgoja (FV3) | |
Likovno snovanje III (LS3) | |
Obdelava gradiv – Les (OGL) | |
Okoljska vzgoja III (OV3) | |
Računalniška omrežja (ROM) | |
Šolsko novinarstvo (ŠNO) | |
Šport za zdravje (ŠZZ) | |
Vzgoja za medije (TEL) |
ODDELKI RAZŠIRJENEGA PROGRAMA (RAP)
NAMEN RAP
Temeljni namen razširjenega programa osnovne šole je vsem učencem omogočiti pogoje za spodbudno učno okolje, ki jim omogoča zdrav in celosten osebni razvoj. V pogojih spodbudnega učnega okolja celostni razvoj učencev sledi njihovim individualnim zmožnostim, interesom, talentom in potrebam, ob smiselnem upoštevanju njihovih individualnih želja in pričakovanj. Učenci spoznavajo in prepoznavajo lastne sposobnosti, osebnostne značilnosti in interese, s čimer jim pomagamo pri izbiri poklica oz. nadaljnje izobraževalne poti.
Razširjeni program osnovne šole omogoča učno okolje za poglobljeno spoznavanje učencev in prispeva k medsebojnemu sodelovanju in razvijanju kakovostnih odnosov med strokovnimi delavci6 in učenci, kar pomembno pripomore k večji motiviranosti obojih za doseganje ciljev osnovnošolskega programa v celoti.
Razširjeni program osnovne šole je treba razumeti kot komplementarni del obveznega programa, ker je mogoče namene in cilje tako enega kot drugega uresničevati samo v njuni povezanosti. Namen dejavnosti razširjenega programa je med drugim nadgraditi, dopolniti ali povezati cilje, ki so pomembni in potrebni za individualni razvoj posameznega učenca ali izhajajo iz specifike šole, okolja oziroma časa.
Vsebinska področja razširjenega programa z upoštevanjem načel razširjenega programa predstavljajo pomembno vlogo pri zagotavljanju spodbudnega učnega okolja za učence, ki se iz različnih razlogov srečujejo z večjimi izzivi pri opismenjevanju, usvajanju znanja in doseganju standardov znanja v osnovnošolskem izobraževanju. Z vsebinami, načeli in dejavnostmi razširjenega programa ustvarjamo varno učno okolje tudi za učence s posebnimi potrebami, učnimi težavami, jezikovnimi ovirami in kulturnimi različnostmi ali za učence iz socialno in ekonomsko prikrajšanega okolja. Razširjeni program omogoča razvijanje posebnih talentov in nadarjenosti učencev, ki zmorejo in želijo doseči več, kot jim šola lahko omogoči v okviru obveznega programa.
Namen razširjenega programa je učencem omogočati spoznavanje raznolikih možnosti za kakovostno in zdravo preživljanje ter samostojno načrtovanje prostega časa, saj kakovost preživljanja prostega časa pomembno vpliva na fizično, čustveno in duševno zdravje ter razvoj učencev.
Z razširjenim programom osnovna šola prispeva k:
- nadgrajevanju in poglabljanju ciljev obveznega programa osnovne šole na drugačne načine,
- doseganju ciljev razširjenega programa,
- spoznavanju individualnih značilnosti in potreb učencev,
- večji izbirnosti in participaciji učencev, ki se aktivno vključujejo v načrtovanje in izvajanje dejavnosti,
- razvijanju različnih učenčevih interesov, spretnosti in znanja,
- razvijanju ustvarjalnosti učencev,
- razvijanju kritičnega mišljenja,
- razvijanju sodelovanja in sodelovalnega učenja,
- razvijanju digitalnih veščin,
- razvijanju učnih in delovnih navad,
- spodbujanju skrbi za telesno in duševno zdravje ter dobre odnose,
- spodbujanju kulturno-umetnostne vzgoje,
- spodbujanju odgovornega odnosa do sebe in okolja ter za dejavno vključevanje v demokratično družbo,
- ozaveščanju o pomenu in strategijah uravnavanja čustev, misli in vedenja,
- ozaveščanju o pomenu trajnostne naravnanosti in ohranjanja naravnega okolja,
- spodbujanju kakovostnega preživljanja prostega časa,
- spodbujanju karierne orientacije.
CILJI RAP-a
Cilji razširjenega programa usmerjajo k načrtovanju vsebine in izvedbi dejavnosti na ravni šole in na ravni posameznega učenca.
Cilji razširjenega programa na ravni šole:
- smiselna in kakovostna nadgradnja obveznega vzgojno-izobraževalnega programa osnovne šole, skladno s potrebami in interesi učencev, pogoji šole ter možnostmi ožjega in širšega okolja;
- zagotoviti spodbudno, inkluzivno, ustvarjalno in varno učno okolje za učenje, igro, druženje, sprostitev ali počitek v času pred izvedbo obveznega programa, med njo ali po njej;
- ustvariti pogoje za uspešno samostojno ali sodelovalno učenje in pripravo učenk in učencev na pouk (opravljanje šolskih in domačih nalog ter drugih učnih obveznosti);
- ponuditi učencem pester in raznolik nabor dejavnosti z vseh področij razširjenega programa;
- omogočiti dostop do širokega izbora različnih učnih sredstev in pripomočkov (didaktična sredstva, informacijsko-komunikacijska tehnologija) ter raznolikih učnih virov (tiskani, digitalni itd.);
- zagotoviti skupinsko ter individualno podporo in usmerjanje učencev pri vključevanju v dejavnosti razširjenega programa od aktivnega načrtovanja do sodelovanja pri izvajanju ter spremljanju in evalvaciji (formativno spremljanje);
- zagotoviti interdisciplinarnost med vsebinami posameznih področij.
Cilji razširjenega programa na ravni učencev:
- glede na lastne potrebe, interese in cilje izbirajo dejavnosti razširjenega programa;
- razvijajo zmožnosti za razumevanje in uravnavanje procesov lastnega učenja ter se usposabljajo za izbiro svoje nadaljnje izobraževalne poti in vseživljenjsko učenje;
- razvijajo delovne navade, znanje in veščine, ki so ključne za njihovo učno in siceršnjo uspešnost;
- razvijajo različne vrste pismenosti, večjezičnost in zmožnosti sporazumevanja v različnih jezikih;
- usvajajo znanje in veščine prve pomoči ter se usposabljajo za ustrezno odzivanje in za samopomoč v stresnih okoliščinah;
- kakovostno preživljajo svoj prosti čas ter razvijajo zdrav življenjski slog (npr. zdravo prehranjevanje, gibanje itd.);
- razvijajo socialno-komunikacijske veščine (veščine sodelovanja in upoštevanja drugih);
- razvijajo veščino samoregulacije (samozavedanje, aktivno poslušanje, empatijo, zmožnost samoobvladovanja, nadzor jeze itd.);
- usvajajo znanje in spoštljiv odnos do lastne kulture ter nacionalne in svetovne kulturno-umetniške dediščine.
Področje gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje
Cilji področja gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje
Učenci:
- ozaveščajo pomen telesnega in duševnega zdravja za dobro počutje ter kakovostno življenje;
- razumejo in oblikujejo pozitiven odnos do gibanja, uravnotežene prehrane, sprostitve in počitka, do samega sebe in do drugih ter razvijajo s tem povezana ustrezna stališča, navade in ravnanja;
- raziskujejo vplive človeka na naravo in okolje, razvijajo ozaveščenost in trajnostno delujejo ter sodelujejo v različnih dejavnostih, povezanih z okoljskimi in družbenimi aktualnimi temami na področju trajnostnega razvoja;
- pridobivajo znanje in veščine o preventivnem ravnanju v skrbi za telesno in duševno zdravje in varnost, npr. na področju preprečevanja različnih oblik nasilja in odvisnosti, preprečevanja nezgod in poškodb, prve pomoči, higiene, tveganega vedenja, varne in zdrave spolnosti, kemijske in biološke varnosti, varne mobilnosti.
Sklopi področja gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje
- gibanje
- hrana in prehranjevanje
- varnost, zdravje in dobrobit
Področje kultura in državljanska vzgoja
Cilji področja kultura in državljanska vzgoja
Učenci:
- pridobivajo znanje in spretnosti za razvoj lastnega kulturnega in svetovnega nazora ter oblikujejo pozitiven odnos do nacionalne, evropske in svetovne kulturno-umetniške dediščine ter njenega vključevanja v sodobnost;
- pridobivajo estetske izkušnje ter krepijo in razvijajo zaznavno-doživljajske zmožnosti, ročne spretnosti, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost in inovativnost;
- z uporabo različnih medijev izražajo svoje zamisli, izkušnje in občutja;
- krepijo in razvijajo pozitivno samopodobo, (samo)spoštovanje, zaupanje in odgovornost do sebe, drugih in okolja;
- se usposabljajo za aktivno in odgovorno demokratično državljanstvo, za uresničevanje človekovih pravic, miru in pravičnejšega sveta;
- razvijajo znanje, spretnosti in veščine za učinkovito sodelovanje ter sporazumevanje v maternem in tujih jezikih;
- usvajajo strategije o učenju jezikov in razvijajo medkulturno sporazumevalno zmožnost;
- krepijo in razvijajo prosocialno vedenje (npr. empatijo, altruizem, solidarnost, prostovoljstvo);
- oblikujejo in udejanjajo zamisli ter pobude v šolskem, lokalnem in širšem okolju z upoštevanjem načela proaktivnosti.
Sklopi področja kultura in državljanska vzgoja
- kultura, umetnost in dediščina
- kultura sobivanja
- tuji jeziki v razširjenem programu
Področje učenje učenja
Cilji področja učenje učenja
Učenci:
- spoznavajo strategije učenja in razvijajo sposobnosti samostojnega in/ali sodelovalnega učenja ter vrednotenja le-tega, za uspešno opravljanje učnih nalog;
- odpravljajo vrzeli v znanju in poglabljajo že pridobljeno znanje;
- razvijajo znanje in veščine za raziskovalno delo in tekmovanja;
- razvijajo motivacijo za branje, bralno kulturo in bralno pismenost;
- razvijajo inovativnost in uporabo različnih tehnologij;
- razvijajo sposobnost reševanja problemov s pomočjo znanja s področja računalništva in informatike;
- odkrivajo in razvijajo osebne interese in talente;
- se izražajo in učijo skozi igro ter načrtujejo;
- razvijajo veščine načrtovanja in organiziranja nestrukturiranega prostega časa;
- razvijajo občutljivost za zaznavanje aktualnih problemov šole in okolja šole ter sposobnosti reševanja le-teh z medvrstniškim in medgeneracijskim sodelovanjem;
- razvijajo veščine komuniciranja in medijske pismenosti na šolski, lokalni, nacionalni in mednarodni ravni;
- razvijajo lastne interese, spoznavajo sebe in svoje sposobnosti (močna področja), postavljajo temelje nadaljnjega kariernega razvoja.
Sklopi področja učenje učenja
- samostojno in sodelovalno učenje,
- igra in samostojno načrtovanje prostega časa,
- medvrstniško, medgeneracijsko in mednarodno sodelovanje.
POTEK DELA V RAP
V okviru razširjenega programa se po priloženem urniku izvajajo naslednje dejavnosti:
- kultura prehranjevanja,
- igra in prosti čas,
- učenje za uspešno opravljanje šolskih in domačih nalog,
- gibanje za dobro počutje, umiritev in sprostitev,
- ostale dejavnosti RAP-a.
Časovna razporeditev dela v RAP od 1. do 5. razred
URE | PONEDELJEK | TOREK | SREDA | ČETRTEK | PETEK |
1. | Kultura prehranjevanja | Kultura prehranjevanja | Kultura prehranjevanja | Kultura prehranjevanja | Kultura prehranjevanja |
2. | Igra in prosti čas | Igra in prosti čas | Igra in prosti čas | Igra in prosti čas | Igra in prosti čas |
3. | Učenje za uspešno opravljanje šolskih in domačih nalog | Učenje za uspešno opravljanje šolskih in domačih nalog | Učenje za uspešno opravljanje šolskih in domačih nalog | Učenje za uspešno opravljanje šolskih in domačih nalog | Učenje za uspešno opravljanje šolskih in domačih nalog |
4. | Gibanje za dobro počutje, umiritev in sprostitev |
Gibanje za dobro počutje, umiritev in sprostitev |
Gibanje za dobro počutje, umiritev in sprostitev | Gibanje za dobro počutje, umiritev in sprostitev | Gibanje za dobro počutje, umiritev in sprostitev |
5. | Igra in prosti čas | Igra in prosti čas | Igra in prosti čas | Igra in prosti čas | Igra in prosti čas |
Delo v razširjenem programu od 1. do 5. razreda se zraven dejavnosti navedenih v zgornji tabeli dopolnjuje z ostalimi ponujenimi dejavnostmi, ki jih učenci izbirajo glede na lasten interes.
IZVEDBENI NAČRT
V šolskem letu 2024/25 bomo vsebine Rap-a izvajali zjutraj med 6.00 in 7.30 v okviru dejavnosti jutranje sproščanje za učence 1. triade. Med 7.30 in 8.15 so načrtovane različne dejavnosti. Razpored je viden v urniku dejavnosti.
V okviru razširjenega programa omogočamo vsem učencem šole dovolj možnosti za vsakodnevno razgibavanje in gibanje na svežem zraku. V ta namen organiziramo po en rekreativni odmor na prostem za vse učence in možnost jutranje vadbe za učence od 5. do 9. razreda. Za učence od 1. do 4. razreda se športne dejavnosti izvajajo po rednem delu pouka.
Vsak torek so peto šolsko uro za učence od 6. do 9. razreda planirane različne dejavnosti za odpravo primanjkljajev, pripravo na morebitna tekmovanja, dejavnosti, pri katerih lahko učenci pokažejo, da zmorejo več.
Druge dejavnosti razširjenega programa se odvijajo po pouku. Za učence od 1. do 5. razreda, ki ostajajo v šoli, ker čakajo, da po njih pridejo starši oz. čakajo, da se vključijo v kakšno dejavnost, bomo zraven dejavnosti po lastni izbiri vključili v različne dejavnosti, začenši z dejavnostjo kultura prehranjevanja. Večina dejavnosti se zaključi ob 16.15.
SPISEK DEJAVNOSTI RAP
ČASOVNA RAZPOREDITEV UR POUKA IN ODMOROV
Začetek rednega pouka je ob 8.20. Pred in po pouku potekajo dejavnosti v okviru razširjenega programa.
Začetek rednega pouka je ob 7. 30. Pred in po pouku potekajo dejavnosti v okviru razširjenega programa.
REDNI POUK | RAP | |||||
URA | POUK | ODMOR | URA | POUK | ODMOR | |
1. ura | 7.30–8.15 | 8.15–8.20 | 6.00–7.30 | |||
2. ura | 8.20–9.05 | 9.05–9.25 | 7.30 – 8.15 | |||
3. ura | 9.25–10.10 | 10.10–10.30 | 1. ura | 12.10–12.55 | 12.55–13.00 | |
4. ura | 10.30–11.15 | 11.15–11.20 | 2. ura | 13.00–13.45 | 13.45–13.50 | |
5. ura | 11.20–12.05 | 12.05–12.10 | 3. ura | 13.50–14.35 | 14.35–14.40 | |
6. ura | 12.10–12.55 | 12.55–13.00 | 4. ura | 14.40–15.25 | 15.25–15.30 | |
7. ura | 13.00–13.45 | 13.45–13.50 | 5. ura | 15.30–16.15 | 16.15–16.20 | |
8. ura | 13.50–14.35 |
DEŽURSTVA UČITELJEV
Učitelji opravljajo vlogo dežurnega učitelja med odmori in zjutraj pred rednim poukom. Dežurstvo je med učitelji porazdeljeno po dnevih od ponedeljka do petka, časovno od 8.20 do 13.45 za razredno stopnjo v razredih in na hodnikih pred razredi in od 7.30 do 13.45 za predmetno stopnjo na spodnjem hodniku, v jedilnici in v avli pri vhodu v šolo.
Za vse učence je v lepem vremenu organiziran rekreativni odmor na prostem. V primeru slabega vremena se rekreativni odmor izvaja v telovadnici. Razpored dežurnih učiteljev v obeh rekreativnih odmorih je izobešen na oglasni deski v zbornici in pred telovadnico.
Učenci vozači, ki prihajajo v šolo s šolskim avtobusom, počakajo na začetek pouka v šolski avli pod nadzorom informatorja. Od 7. 30 do 8. 15 je za učence vozače organizirana dejavnost RaP Jutranje razgibavanje.
ŠOLSKI KOLEDAR ZA ŠOLSKO LETO
Razredniki za svoje oddelke določijo število dni pouka po mesecih glede na realizacijo kulturnih, naravoslovnih, športnih in tehniških dni ter ekskurzij.
Šolsko leto je razdeljeno na dve ocenjevalni obdobji:
- PRVO: od 2. 9. 2024 do 31. 1. 2025
- DRUGO: od 1. 2. 2025 do 24. 6. 2025
- KONEC POUKA – 9. razred: 13. 6. 2025
- KONEC POUKA – 1. do 8. razred: 24. 6. 2025
POČITNICE UČENCEV
- Jesenske počitnice: od 28. 10. – 1. 11. 2024
- Novoletne počitnice: od 25. 12. 2024 – 2. 1. 2025
- Zimske počitnice: od 17. 2. – 21. 2. 2025
- Prvomajske počitnice: od 27. 4. – 2. 5. 2025
- Poletne počitnice: od 26. 6. – 31. 8. 2025
PRAZNIKI TER DRUGI POSEBNI DNEVI
Na podlagi 15. člena Pravilnika o šolskem koledarju za osnovne šole (Uradni list RS, št. 50/12, 56/12 – popr., 20/19, 36/19 in 56/22) je minister za izobraževanje, znanost in šport izdal podrobnejša navodila o šolskem koledarju za šolsko leto 2024/2025:
- 9. 2024, ZAČETEK POUKA
- 10. – 1. 11. 2024 JESENSKE POČITNICE
- 10. 2023, PROSLAVA OB DNEVU SPOMINA NA MRTVE
- 10. 2024, DAN REFORMACIJE
- 11. 2024, DAN SPOMINA NA MRTVE
- 12. 2024, PROSLAVA PRED DNEVOM SAMOSTOJNOSTI IN ENOTNOSTI
- 12. 2024, BOŽIČ
- 12. 2024, DAN SAMOSTOJNOSTI IN ENOTNOSTI
- 12. 2024 – 2. 1. 2025, NOVOLETNE POČITNICE
- 1. 2025, ZAKLJUČEK 1. OCENJEVALNEGA OBDOBJA
- 2. 2025, PROSLAVA PRED SLOVENSKIM KULTURNIM PRAZNIKOM
- 2. 2025, PREŠERNOV DAN, SLOVENSKI KULTURNI PRAZNIK
- 2. – 15. 2. 2025 INFORMATIVNA DNEVA ZA VPIS V SREDNJE ŠOLE
- 2. – 21. 2. 2025, ZIMSKE POČITNICE
- 4. 2025, VELIKONOČNI PONEDELJEK, POUKA PROST DAN
- 4. 2025, DAN UPORA PROTI OKUPATORJU
- 4. – 2. 5. 2025, PRVOMAJSKE POČITNICE
- 5. 2024 – 2. 5. 2024, PRAZNIK DELA
- 5. 2024 – MINISTROV DAN (POUKA PROST DAN)
- 6. 2025, ZAKLJUČEK 2. OCENJEVALNEGA OBDOBJA ZA UČENCE 9. RAZREDA; RAZDELITEV SPRIČEVAL IN OBVESTIL
- 6. 2025, ZAKLJUČEK 2. OCENJEVALNEGA OBDOBJA ZA UČENCE OD 1. DO 8. RAZREDA; RAZDELITEV SPRIČEVAL IN OBVESTIL; POUK IN PROSLAVA PRED DNEVOM DRŽAVNOSTI
- 6. 2025, DAN DRŽAVNOSTI
- 6. 2025 – 31. 8. 2025, POLETNE POČITNICE
NACIONALNI PREIZKUSI ZNANJA (NPZ)
V ponedeljek, 2. 9. 2024, je bil objavljen sklep o izboru 3. predmeta, iz katerega se bo na posamezni šoli preverjalo znanje učencev 9. razreda. Na OŠ Rače bodo učenci preverjeni pri predmetu Šport. NPZ-ji so obvezni za učence 3., 6. in 9. razreda. NPZ je prostovoljen za priseljence, ki šolo v Sloveniji obiskujejo šele prvo ali drugo leto. Dosežek NPZja ne vpliva na šolsko oceno, lahko pa v 9. razredu vpliva na vpis v srednje šole, toda le v primeru omejitve vpisa na izbrani šoli.
Koledar aktivnosti za 3., 6. in 9. razred:
- razred 2025
- marec 2025
Slovenščina - marec 2025
Matematika - april 2025
Seznanitev z dosežki pri NPZ
24. junij 2025
Razdelitev obvestil o dosežkih za učence 3. razreda
- razred 2025
- marec 2025
Slovenščina - marec 2025
Matematika - april 2025
Tuji jezik (angleščina) - april 2025
Seznanitev z dosežki pri NPZjunij 2025
- Razdelitev obvestil o dosežkih za učence
- razred 2025
- marec 2025
Slovenščina ali italijanščina ali madžarščina - marec 2025
Matematika - april 2025
Tretji predmet- Šport - maj 2025
Seznanitev z dosežki pri NPZ
- junij 2025
Razdelitev obvestil o dosežkih za učence 9. razreda
ZAKLJUČNE EKSKURZIJE
RAZRED | SMER EKSKURZIJE Z OGLEDI | NAČRTOVANI ČAS IZVEDBE |
|
1. | CELJE – Tehnopark Celje, ogled Celjskega gradu, Šmartinsko jezero
|
11. 6. 2025
|
|
2. | LJUBLJANA – Obisk živalskega vrta Ljubljana | ||
3. | VELENJE – ogled Velenjskega gradu,
Muzej premogovništva Velenje, RC Velenjsko jezero |
||
4. | BIZELJSKO – Olimje. Jelenov greben, Rogatec- muzej na prostem | ||
5. | PREKMURJE – živalski vrt Sikalu ZOO , doživljajski park Vulkanija. | ||
6. | NOTRANJSKA – Postojnska jama, Predjamski grad , Cerkniško jezero | ||
7. | GORENJSKA – Vrba, Zelenci, Planica, Kranjska gora | ||
8. | Ljubljansko barje in pustolovski park Geoss | ||
9. | Budimpešta in Blatno jezero
|
12. in 13. 9. 2024 |
KONFERENCE UČITELJSKEGA ZBORA
Redovalne konference (OKVIRNO):
- 1. 2025
- 6. 2025 – 9. razred
- 6. 2025 – 1.–8. razred
Redne mesečne konference(OKVIRNO):
- četrtek, 26. 9 . 2024
- četrtek, 24. 10. 2024
- četrtek, 28. 11. 2024
- četrtek, 19. 12. 2024
- četrtek, 27. 2. 2025
- četrtek, 27. 3. 2025
- četrtek, 24. 4. 2025
- četrtek, 29. 5. 2025
- četrtek 26. 6. 2025
SODELOVANJE S STARŠI
Razredni roditeljski sestanki
Roditeljski sestanki so predvidoma trije, četrtega organizira razrednik po potrebi. Roditeljski sestanki se praviloma izvedejo v več terminih.
Razrednik lahko po potrebi termin sestanka prilagodi situaciji.
Govorilne ure za vso šolo
Govorilne ure načrtujejo vsi strokovni delavci v svojih letnih delovnih načrtih, tedensko in mesečno, v dopoldanskem in popoldanskem času. Starši se na govorilne ure pri učiteljih posameznih predmetov ali pri razredniku naročijo preko spletne strani šole (elektronsko naročanje). S tem želimo olajšati stike med starši in učitelji.
Predvidoma so govorilne ure za vso šolo vsak prvi torek v mesecu po dogovoru ob 16. ali 17. uri. Predvideni datumi popoldanskih govorilnih ur:
- 10. 2024
- 11. 2024
- 12. 2024
- 1. 2025
- 2. 2025
- 3. 2025
- 4. 2025
- 5. 2025
- 6. 2025
Individualne govorilne ure učiteljev
Individualne govorilne ure so v dopoldanskem času, ko so učitelji prosti. Starši se za govorilno uro predhodno dogovorijo s posameznim učiteljem.
ŠOLSKA PREHRANA
Pri načrtovanju prehrane upoštevamo prehranske normative in priporočila za zdravo prehrano učencev. Z načinom prehrane v šoli želimo razvijati ustrezne prehranske navade učencev ter spodbuditi aktiven odnos vseh do zdrave hrane. Veliko pozornosti namenjamo pripravi in postrežbi jedi. Prizadevamo si, da bi učencem ponudili čim več raznovrstne hrane in jedi ter jih spodbujamo, da bi poskusili tudi takšno, ki se jim ne zdi mikavna. Z različnimi dejavnostmi povezanimi z zdravo prehrano pa tudi drugimi, spodbujamo zdravo prehranjevanje in kulturo prehranjevanja na šoli (Tradicionalni slovenski zajtrk, pogovori o prehrani na razrednih urah, šolski skupnosti, RAP-u, ankete …).
Učenci se v šoli lahko naročijo na malico in kosilo. Zaželeno je, da vsak učenec prejme v šoli vsaj en obrok dnevno. V letošnjem letu se pripravlja malica za 406 učencev in povprečno 340 kosil. Malico in kosilo se streže v šolski jedilnici za vse učence. Čas kosila je od 12.00 do 14. 45. Dnevno evidenco prijav in odjav vodi tajnica šole na podlagi odjav in prijav staršev po telefonu ali e-pošti.
Pri obračunavanju malic in kosil se upošteva dnevna odsotnost otroka. Prejete položnice je treba plačati do roka, ki je vedno 18. v mesecu. V začetku šolskega leta starši podpišejo prijavo učenca na šolsko prehrano, v kateri so zapisana pravila in dogovor o obojestranskem sodelovanju.
Šolsko prehrano načrtujejo in spremljajo vodja kuhinje Gregor Frangež, vodja šolske prehrane Janja Milošič in pomočnica ravnatelja Romana Zupančič.
Učenci se pri kosilu identificirajo s ključki. Učenci, ki imajo kosilo ob določenih dnevih, prav tako dobijo ključke, s pomočjo katerih se vodi evidenca o številu prevzetih obrokov.
Če učenec ključek pozabi, gre v tajništvo, kjer dobi kupon za prevzem kosila. Za učence od 1. do 3. razreda bodo imele ključke učiteljice v oddelku razširjenega programa, ostali učenci pa imajo ključke sami. Če otrok ključek izgubi, je treba poravnati stroške za nakup in izdelavo novega ključka v vrednosti 5 EUR.
Vsak razred je zadolžen za čiščenje jedilnice po malici (brisanje miz, pospravljanje stolov). Za čistočo poskrbijo dežurni učenci posameznega razreda.
- Zaradi delnega sofinanciranja (Občina Rače – Fram) so cene kosila naslednje:
- Kosila so količinsko in cenovno razporejena v pet kategorij
- kosilo za 1. do 3. r.: 2,40 € (ekonomska cena 3,52 €)
- kosilo za 4. do 5. r.: 2,50 € (ekonomska cena 3,62 €)
- kosilo za 6. do 9. r.: 2,70 € (ekonomska cena 3,82 €)
- kosilo za odrasle: 3,82 €
- kosilo za zunanje odjemalce: 5,00 €
SUBVENCIONIRANJE ŠOLSKE PREHRANE
Subvencija prehrane se lahko dodeli učencem za malico in kosilo. Učenci morajo biti na šolsko prehrano prijavljeni. Učenci, ki so nameščeni v rejniško družino, imajo pravico do brezplačne malice in kosila. Do brezplačne malice so upravičeni tudi učenci, ki so prosilci za azil in učenci nameščeni v zavode za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami oziroma v domove za učence in obiskujejo šolo izven zavoda.
Višina subvencije:
- do polne subvencije za malico oziroma do brezplačne malice so upravičeni učenci iz družin, v katerih povprečni mesečni dohodek na osebo ne presega 652,12 eura;
- do polne subvencije za kosilo oziroma do brezplačnega kosila so upravičeni učenci iz družin, v katerih povprečni mesečni dohodek na osebo ne presega 442,94 eura
Cena malice v šolskem letu 2023/2024:
- cena malice za učenca znaša 1,10 € dnevno,
- za prejemnika subvencije je malica brezplačna.
Dodatna subvencija Občine Rače – Fram
Občina Rače – Fram namenja dodatna finančna sredstva za subvencioniranje šolske prehrane. Namenili jih bomo financiranju šolskih kosil učencem, katerih mesečni dohodek staršev ne omogoča plačila prehrane ali je v družini prišlo do sprememb dejstev in okoliščin, ki niso navedene v odločbi o otroškem dodatku.
NAČRT ŠOLSKIH POTI
Varnost učencev je ena od najzahtevnejših in najpomembnejših nalog, kajti učenci so nenehno izpostavljeni nevarnosti gostega prometa, ki se odvija skozi naš kraj. Pomembno je, da so otroci, starši in vsi, ki skrbijo za vzgojo otrok, dobro prometno osveščeni, da znajo otrokom svetovati ter so dobro seznanjeni z varnimi šolskimi potmi. Otroci morajo biti v cestnem prometu deležni posebne pozornosti in skrbi, saj jim njihove telesne in psihične sposobnosti ne omogočajo, da bi lahko popolnoma samostojno sodelovali v prometu. Učence na začetku šolskega leta seznanimo z načrtom šolskih poti. Prvošolčki so ob začetku šolskega leta od Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Občine Rače-Fram dobili rumene rutice, kresničke in trakove.
Prve dneve v septembru stoji ob prehodu za pešce policist, ki skrbi za varen prehod osnovnošolcev. K umiritvi prometa pa v veliki meri pripomorejo hitrostne ovire pred šolo.
Načrt šolskih poti sproti dopolnjujemo in vnašamo spremembe. Digitalna oblika je na voljo TUKAJ.
ŠOLSKI PREVOZI
Prevoze šolskih otrok v našem šolskem okolišu v letošnjem letu pogodbeno izvaja avtobusno podjetje Tajhman turizem, d. o. o. Čas prihodov in odhodov avtobusa določa šola in se prilagaja šolskemu urniku. Vozni red je objavljen na spletni strani šole. Prevoznik je dolžan poskrbeti za varen prevoz otrok, zagotoviti mora varen vstop in izstop otrok ter dosledno upoštevati druge prometno-varnostne predpise v skladu z Zakonom o varnosti v cestnem prometu. Starši prijavijo učenca na prevoz s šolskim avtobusom tako, da izpolnijo prijavnico. Učenci vozači počakajo na začetek pouka v šolski avli. Po končanem pouku učenci počakajo na avtobus v šolski avli.
DELO ŠOLSKE SVETOVALNE SLUŽBE
Šolska svetovalna služba (ŠSS) se enakopravno vključuje v delovanje šole pri reševanju pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj preko treh osnovnih med seboj povezanih in pogosto prepletenih vrst dejavnosti svetovalne službe:
- dejavnosti pomoči,
- razvojno-preventivnih dejavnosti,
- dejavnosti načrtovanja in evalvacije.
Pri oblikovanju LDN-ja šolske svetovalne službe izhajamo iz osnovnih področij življenja in dela na šoli, kot jih navajajo splošna izhodišča v programskih smernicah za ŠSS.
Delo ŠSS obsega delo z učenci, učitelji, vodstvom šole, s starši in z zunanjimi institucijami. Osnovne oblike dela so svetovanje, posvetovanje in neposredna pomoč. Naloga ŠSS je tudi spremljanje poteka vsakdanjega življenja in dela v šoli, nudenje pomoči učencem s težavami, skrb za dobro počutje v šoli, skrb za varno in spodbudno okolje ter spoštovanje hišnega reda in šolskih pravil.
V procesu šolanja je naloga ŠSS vpis otrok, sprejem in uvajanje otrok v šolo ter spremljanje otrok v šoli.
Karierna orientacija je posebna naloga ŠSS pri prehajanju otrok v srednje šole prek poklicnega usmerjanja, informiranja in svetovanja.
ŠSS nudi različne oblike podpore in pomoči učencem, ki so zaradi socialno-ekonomskih stisk družine ogroženi v telesnem, osebnem in socialnem razvoju (subvencionirana prehrana, subvencionirana letovanja, pomoč pri kritju stroškov šole v naravi, ekskurzij, šol. potrebščin idr.).
ŠSS koordinira delo z nadarjenimi učenci, učenci s posebnimi potrebami in učnimi težavami.
ŠOLSKI SKLAD
Šolski sklad je namenjen zbiranju sredstev za pomoč učencem iz socialno ogroženih družin, obogatitvi vzgojno-izobraževalnega dela ter sofinanciranju dejavnosti, ki potekajo v šoli in v vrtcu. Sklad pridobiva sredstva iz prispevkov staršev, lastnih aktivnosti, donacij, zapuščin in drugih virov.
Sklad upravlja upravni odbor, ki ima predsednika in šest članov, njegov mandat traja dve leti. Zdajšnjemu upravnemu odboru se mandat izteče februarja 2022.
Upravni odbor skrbi za gospodarno in odgovorno poslovanje sklada.
Upravni odbor pripravi program šolskega sklada za šolsko leto 2023/2024 in poročilo o poslovanju šolskega sklada v letu 2023/24 ter o delu upravnega odbora in o delovanju šolskega sklada redno obvešča svet staršev.
V upravnem odboru šolskega sklada so naslednji člani: Marina Koren Dvoršak (predsednica), Maja Rožman, Jadranka Donaj, Magda Založnik Dokl (predstavniki staršev vrtca in šole) Katja Stopar in mag. Mojca Moškon Mešl (predstavnika zaposlenih v šoli) ter Petra Vodošek kot predstavnice zaposlenih vrtca.
DNEVI DEJAVNOSTI (kulturni, športni, tehniški in naravoslovni dnevi)
Dnevi dejavnosti so: kulturni, športni, naravoslovni in tehniški dnevi. Čas izvedbe, vsebina, kraj in organizatorji so določeni v letni delovni pripravi učiteljev organizatorjev. Datum načrtovanih dni dejavnosti se lahko po potrebi prilagodi trenutnim razmeram.
ORGANIZIRANOST UČENCEV
ORGANIZACIJA IN DELO ODDELČNIH SKUPNOSTI
Oddelčne skupnosti so organizirane v vseh oddelkih. Delujejo po programu, pri katerem sodelujejo učenci in razrednik. Razrednik usmerja in spodbuja delo učencev. Spremljanje dela oddelčnih skupnosti je sprotno, in sicer ob koncu meseca.
Za vodenje oddelčnih skupnosti učenci izvolijo svoje predstavnike. Prek oddelčnih skupnosti tečejo tudi skupne šolske akcije. Posebno skrb posvečajo informiranosti, pri čemer se poslužujejo oddelčne in šolske oglasne deske, šolske razglasne postaje in kotičkov v učilnicah. Programi dela oddelčnih skupnosti so priloga LDN razrednika.
ŠOLSKA SKUPNOST
V šolski skupnosti Osnovne šole Rače opravljamo naslednje naloge:
- Izvolimo predsednika šolske skupnosti.
- Sprejmemo letni program dela.
- Zbiramo pripombe in predloge oddelčnih skupnosti na področju programa pouka.
- Vsi učenci od 2. do 9. razreda se lahko dejavno vključujejo v oblikovanje življenja in dela na šoli preko šolske skupnosti učencev. V ta namen izberejo po dva predstavnika iz vsakega oddelka, ki posredujeta predloge, želje svojega oddelka, oziroma poročata s srečanj šolske skupnosti učencev.
- Šolska skupnost se sestaja na sestankih enkrat mesečno.
- Spremljamo uresničevanje pravic in dolžnosti učencev ter opozarjamo ravnatelja in Svet zavoda OŠ Rače na morebitne kršitve pravic učencev.
- Sodelujemo pri sprejemu prvošolčkov v šolsko skupnost.
- Organiziramo šolske plese.
- Organiziramo predajo šolskega ključa.
- Sodelujemo pri pripravi in izvedbi zaključne šolske prireditve.
- Informiramo učence o svoji dejavnostih.
- Urejamo informacijsko tablo šolske skupnosti.
- Razvijamo čut pripadnosti šoli.
- Vsak mesec obeležimo nekatere pomembne evropske in svetovne dneve.
- Načrtujemo in organiziramo skupne akcije (zbiralne akcije, akcije čiščenja okolice šole ipd.).
- Oblikujemo predloge za pohvale, nagrade in priznanja učencem.
- Razvijamo sodelovanje s sosednjo šolo v občini.
- Redno obravnavamo šolsko problematiko.
- Skrbimo za urejeno okolico šole.
- Pripravimo gradivo za izvedbo razrednih ur na temo otroškega parlamenta.
- Pripravimo in organiziramo šolski otroški parlament.
- Sodelujemo na medobčinskem otroškem parlamentu.
- Opravljamo druge naloge, za katere se skupaj dogovorimo v skladu z LDN šole.
V tednu otroka bomo organizirali sprejem prvošolcev med člane šolske skupnosti. Obravnavali bomo šolsko problematiko. Poudarjali bomo vse, kar je dobro in pozitivno na naši šoli. Posebno skrb bomo namenili razvijanju dobrih medsebojnih odnosov in urejenosti naše šole . Predstavniki naše šole se bodo udeležili medobčinskega otroškega parlamenta v Mariboru, kjer bodo aktivno sodelovali na temo Šolstvo in šolski sistem, ki se nadaljuje v letošnje šolsko leto.
Mentorica: Katja Stupan
RAZREDNE URE
Razredne ure se bodo izvajale vsak drug torek peto šolsko ure. Učenci bodo obravnavali teme s področja duševnega zdravja, ekologije, otroškega parlamenta, hišnega reda, pravil šolskega reda in vzgojnega načrta.
Cilji razrednih ur so:
- razvijanje pozitivne samopodobe posameznika in odnosa do narave,
- izboljšanje medsebojnih odnosov (učenci – učitelji – starši),
- zavzemanje za prijetno počutje vseh udeležencev vzgojno-izobraževalnega procesa na šoli.
Izvajalci:
Izvajalci razrednih ur so razredniki, na sestankih pa lahko sodelujejo tudi drugi strokovni delavci šole, zunanji sodelavci in starši.
SKRB ZA ZDRAV TELESNI RAZVOJ UČENCEV
PREVENTIVNO ZDRAVSTVENO VARSTVO
Preventivno zdravstveno varstvo šolskih otrok in mladine je organizirano skupinsko za posamezne šole oziroma razrede in ni vezano na izbranega osebnega zdravnika.
Preventivne preglede bo izvedel imenovani zdravnik šole mag. Leon Radolli, dr. med., specialist pediater, s pripadajočim timom, ki dela v Zdravstvenem domu Hoče.
Imenovanega zdravnika šole določi odgovorni zdravnik (vodja) za pripadajoče zdravstveno območje (Uradni list, št. 19/98).
URNIK AMBULANTE ZA UČENCE NAŠE ŠOLE
Naslov: Zdravstvena postaja Hoče, Bohovska cesta 7. Tel. številka: 02/ 33 31 860.
PONEDELJEK | 12:30 do 19:30 |
TOREK | 07.00 do 08.45 08.45 do 14.00 |
SREDA | 07.00 do 08.45 08.45 do 14.00 |
ČETRTEK | 12:30 do 19:30 |
PETEK | 07.00 do 14.00 |
Nadomestna ambulanta za učence naše šole (kadar potrebujejo zdravniško pomoč v času zunaj rednega obratovanja ambulante dr. Radolija) je ambulanta v Vošnjakovi 4 v IV. nad., ki deluje vsak dan od ponedeljka do petka od 7.00 do 19.30.
Dežurna ambulanta deluje vsak dan od 20.00 do 23.00, ob sobotah, nedeljah in praznikih pa od 8.00 do 23.00. Splošna urgentna ambulanta deluje v prostorih UKC MB od 23.00 dalje.
POSVETOVALNICA ZA MLADE (tel.: 02 22 86 417)
Namenjena je vsem mladim, ki imajo kakršnekoli težave v šoli, doma, z vrstniki in ne vedo, s kom bi se pogovorili. V posvetovalnico za mlade, ki je na Vošnjakovi 4/IV. nad., lahko pridejo brez zdravstvene izkaznice od ponedeljka do petka od 7.00 do 18.00.
ZOBOZDRAVSTVENA PREVENTIVA
Učenci od 1. do 5. razreda bodo nadaljevali s tekmovanjem v akciji Za čiste zobe ob zdravi prehrani, ki poteka med učenci slovenskih osnovnih šol. Na naši šoli jo izvaja preventivna zobozdravstvena služba ZD iz Maribora pod vodstvom Tinke Mlakar, ki obišče učence enkrat mesečno. Starši izberejo otroku zobozdravnika sami.
V šolskem letu 2018/019 nadaljujemo z rednimi zobozdravstvenimi sistematskimi pregledi pri dr. dent. med. Borisu Sapaču.
Zobozdravstvene storitve za učence OŠ Rače opravljata:
Rebeka DOBRIČ, dr. dent. med., v ZD Maribor, Ljubljanska c. 42,
tel. številka: 02 33 31 818.
Boris SAPAČ, dr. dent. med., v ZD Rače,
tel. številka: 02 630 08 72.
HIGIENSKO-ZDRAVSTVENI UKREPI
Učence v sklopu pouka in razrednih ur navajamo na higieno. Posebna pozornost je namenjena umivanju rok pred obroki in po uporabi WC-ja. Nadzor nad izvajanjem vodijo učitelji. Vsa stranišča so oskrbljena s toaletnim papirjem. Povsod, kjer so umivalniki, so na voljo tekoče milo in papirnate brisače. Vsi prostori šole so vsakodnevno ustrezno očiščeni.
REŠEVANJE SOCIALNIH PROBLEMOV UČENCEV
Osnovne socialne probleme učencev rešujejo razredniki v okviru oddelčnih skupnosti. Težje socialne probleme rešuje pedagoginja, ki po potrebi vključi tudi center za socialno delo in lokalno skupnost.
V reševanje socialnih problemov se aktivno vključujejo Občina Rače-Fram, Šolski sklad OŠ Rače, Krajevna organizacija RK Rače (ga. Zlatka Napast) in Karitas (ga. Sonja Majal). Denarno pomagajo pri sofinanciranju letovanja otrok, šolskih izletov, šolski prehrani in nakupu šolskih potrebščin.Publikacija 16/17