Select Page

KAKO SMO ZAČELI?

V šoli smo se leta 2020 zelo razveselili novice, da je bil odobren Erasmus+ projekt, ki poteka pod sloganom Naše kulture – naši zakladi (v originalu Our Cultures – Our Treasures).

DOLGO IN TEŽKO PRIČAKOVAN OBISK

Teden (od 11. do 15. oktobra) je bil za našo šolo poseben – drugačen. Vsi smo nestrpno pričakovali predstavnike partnerskih šol iz Estonije, Portugalske, Španije in Grčije.

Učenci so se na mobilnost skrbno pripravili. Za vsak dan smo pripravili bogat program. Naša šola je zasijala z različnimi izdelki učencev. V pritličju šole smo s pomočjo zasebne zbirke učiteljev pripravili bogato razstavo vsakdanjih predmetov naše kulturne zapuščine. Šolski hodnik so krasila slikarska dela upokojenega profesorja likovne umetnosti in nekdanjega ravnatelja naše šole Jožefa Juriča.

V ponedeljek, 11. 9., so nas gostje prvič obiskali. Pred vhodom v šolo so jih pričakali učenci petih razredov, ki so s ponosom zapeli slovensko himno ter špansko pesem AL PASAR LA BARCA. Sledil je uvodni pozdrav s strani ravnatelja Rolanda Lašiča. Goste smo nato povabili v šolo, kjer so jih presenetili prvošolčki s šolsko himno in grško pesmijo AHKU NELAKI. Sprejem se je nadaljeval s kratkim sprehodom po šoli. Med potjo so jih z vihranjem zastavic in petjem estonske pesmi EHITAME MAJA razveselili tretješolci. Učenci drugih razredov pa so jih pospremili s portugalsko pesmijo A BARATA DIZ QUE TEM.

Učenci so se vrnili v razrede, naše goste pa smo popeljali po šoli. Ta dan so imeli učenci 1. triade tehniški dan. Po ogledu lutkovne predstave so izdelovali lutke. Učiteljem so prvošolčki z veseljem predstavili svoje izdelke, nekateri izmed njih pa so se opogumnili in spregovorili prve besede v angleščini.

Po sprejemu, pogostitvi, ogledu filma Čevljarček ter predstavitvi šolskega sistema v Sloveniji je sledil ogled Oljarne Fram, kjer so se gostje seznanili s slovensko kulinarično posebnostjo – bučnim oljem, predstavitev slovenskih jedi pri turistični kmetiji Baron, ogled kmetije in prikaz kulturne dediščine na področju kmetijstva. Gostje so si ogledali kraja Fram in Rače. Vtise prvega dne so strnili na gradu Rače.

Seveda nismo pozabili na učence iz tujine, kateri zaradi koronavirusa niso mogli izpeljati mobilnosti. Za njih so Leila, Jaka in Lara že dlje časa pripravljali klic dobrodošlice, v okviru katerega so predstavili našo šolo in naš kraj, bližnji Maribor ter Slovenijo. Predvajali so jim posnetke pesmic, ki so jih zapeli naši učenci v njihovih jezikih. Napovedali so naloge za sledeče dni.

SPOZNAVANJE SLOVENIJE

V torek in sredo so se naši gostje potepali po Sloveniji. Skozi različne oglede smo uresničevali cilje našega projekta – spoznavanje arhitekture in kulinarike naše države. Ogledali so si najstarejše mesto Ptuj in Ptujski grad, kjer so jim bile predstavljene delavnice, v katerih so sodelovali naši tretješolci. Temu je sledil pedagoški vidik ogleda gradu.

Popoldan smo jim razkazali značilno arhitekturo ter spomenike mesta Maribor. Sprva smo načrtovali, da bi učenci, ki obiskujejo RAP dramski krožek in eTwinning, na posameznih delih mesta predstavili legendo o čevljarčku. Zaradi nepredvidljive situacije, ki jo prinaša koronavirus, smo se odločili, da bomo ta del opustili in raje posneli film Čevljarček, ki so si ga gostje ogledali v ponedeljek.

Odpeljali smo jih tudi v Ljubljano, kjer jim je bila predstavljena arhitektura in zgodovina naše prestolnice, prav tako so spoznali legendo o zmaju.

Učence iz tujine pa so čakale druge  naloge. Na šolo smo jim že pred časom poslali knjigo Muca Copatarica, napisano v angleščini. Prebrali so jo skupaj z učitelji, jo poslušali v slovenski verziji, zatem pa so morali pripraviti dramatizacijo zgodbe v njihovem jeziku. Komaj čakamo, da slišimo njihove rezultate.

V sredo so si tuji učenci sprva ogledali knjigo o čevljarčku, katero so pripravili otroci iz 1. triade. Zatem smo jim predvajali video dramatizacijo Čevljarček, katero so v okviru RAP dejavnosti eTwinning pod mentorstom učiteljice Petre Pipenbaher ter Sabine Hovnik pripravili peto- in šestošolci.

Učiteljica Maja Patty je sestavila zanimive naloge – vsi učenci so si po ogledu PPT prezentacije, kjer so sprva spoznavali mariborske spomenike, morali izdelati čevelj iz kartona. Nastale so čudovite kreacije.

 

KULTURNO OBARVAN DAN

V četrtek je bil za vse učence naše šole organiziran kulturni dan, kateri je še posebej navdušil naše goste. Po razredih so potekale delavnice ljudskega plesa, petja in iger. Vodenje le-teh je prevzelo Kulturno umetniško društvo Študent. Večina gostujočih učiteljev ni poznala naših t. i. dnevov dejavnosti, saj kulturnih, športnih, naravoslovnih in tehniških dni v njihovih državah ne organizirajo.

Kasneje so si gostje bolj podrobno ogledali šolo in vrtec. Predstavitev je bila vodena s strani učencev.

Popoldan so šestošolci popeljali goste po krajinskem parku. Učenci so sami zbrali vse potrebne informacije, ki so jih želeli predstaviti. Za ta namen je nastala turistična zgibanka KRAJINSKEGA PARKA RAČE ter krajši predstavitveni video.

Sledil je nastop na gradu, kjer je goste nagovoril predstavnik Zavoda za šolstvo – gospod Primož Krašna. Gostje, starši, učenci in učitelji smo se družili ob petju slovenskih pesmi. Za bogat in pester program so poskrbeli: Pevski zbor Vrtca Rače – skupina Vetrnice, vokalna skupina Fantje na vasi, Cici zbor, Otroški pevski zbor, Mladinski pevski zbor, vokalna skupina A cappella, Učiteljski pevski zbor ter etno skupina Bosi.

Po končani kulturni prireditvi so bili vsi navzoči vabljeni, da se posladkajo s pečenimi kostanji. Večer smo zaključili z druženjem ob večerji v Gostilni Karla, hiši z družinsko tradicijo od 1908.

SLOVO

V petek smo za goste pripravili tradicionalni slovenski zajtrk. Temu so sledile hospitacije po razredih. Na šolo smo povabili kurente, ki so naše goste pregnali v športno dvorano, kjer pa so bili zbrani vsi učenci od 1. do 9. razreda ter učitelji (pri organizaciji smo upoštevali vse potrebne ukrepe za zajezitev koronavirusa). Učenci so pod mentorstvom svojih učiteljev pripravili poslovilni program, ki je bil prepleten s plesom, petjem in igro. Presenetil je tudi Učiteljski pevski zbor, ki je bil ustanovljen prav zaradi projekta Erasmus+. Od gostujočih ravnateljev in učiteljev se je poslovil s pesmijo Dan ljubezni.

UČITELJI O DOGAJANJU NA ŠOLI

Ponosni smo, da smo uspeli goste navdušiti. Posebej bi se zahvalili vodji projekta Erasmus+ učiteljici Sabini Hovnik, vodstvu šole, sodelujočim učiteljem, županu Branku Ledineku ter vsem, ki so bili tako ali drugače vpeti v samo dogajanje. Izpostavili bi, da so bili v izvedbo projekta in tedenskega dogodka vključeni skoraj vsi učenci naše šole. Ponovno smo dokazali, da smo povezan kolektiv in gostje so se odpravili domov polni pozitivnih vtisov ter z željo po ponovnem snidenju.

 

Pripravili: učenci vzgoje za medije z mentorico Martino Brodej

Dostopnost