Le kaj je kulturni vrtiljak? Tako smo poimenovali drugi kulturni dan, ki smo ga 24. 4. 2025 organizirali za učence od 4. do 9. razreda. Učenci so spoznavali kulturno dediščino domače občine, odpravili pa so se tudi v Maribor, na Ptuj in v Ljubljano.
Četrtošolci so spoznavali naravno in kulturno dediščino domače občine. Eden od ciljev je bil, da učenci razvijajo spoštovanje do lokalne dediščine in se seznanijo z zgodovino in običaji domače občine. Obiskali so Modro hiško. Tam so se seznanili z mlini v Framu in opremo hiše nekoč. Pot jih je vodila do izvira vodovoda iz rimskih časov in naprej v Planico nad Framom, kjer so si ogledali cerkev Svetega križa v Planici ter naravni znamenitosti Kotnikov kostanj in smreko.
Petošolci so spoznavali pomembne naravne in kulturne znamenitosti mesta Maribor. V Muzeju narodne osvoboditve Maribor so jim pripravili zanimivo delavnico, spoznavali so namreč igrače in igre nekoč. Učencem je bila najbolj všeč igra s kamenčki.
Šestošolci so se prav tako napotili v Maribor. Obiskali so Pokrajinski arhiv in Pokrajinski muzej Maribor. Preizkusili so se v pisanju s kaligrafskim peresom. Ob spoznavanju osnov pisanja so napisali kratko pismo, ga preložili na način, kot so to počeli nekoč, in ga zapečatili z voskom. V restavratorski delavnici pa so se preizkusili v krpanju raztrganih dokumentov ter pripravi zlatotiska. Spoznavali so srednjeveški Maribor.
Učenci sedmih razredov so se odpravili na Ptuj. Obiskali so Pokrajinski muzej Ptuj – Ormož. Pod strokovnim vodstvom muzejskega vodiča so si ogledali raznolike muzejske zbirke (npr. pohištvo, orožje, glasbila in tradicionalne pustne maske) in pobliže spoznali bogato zgodovino in kulturno dediščino Ptuja.
Prav tako so obiskali Knjižnico Ivana Potrča Ptuj v okviru projekta Rastem s knjigo. Knjižničarja sta učencem podrobneje predstavila posamezne oddelke knjižnice, jih poučila o sistemu COBISS in jim predstavila knjižne novosti. Vsak učenec je v dar prejel knjigo z naslovom Sposojena babica Štefi, katere avtorica je Mateja Gomboc.
Osmošolci pa so se odpravili kar v naše glavno mesto, v Ljubljano. V Mestnem muzeju so jim pripravili zanimivo predstavitev srednjeveške Ljubljane na način, da smo se kar odpravili po ulicah in trgih, se skušali vživeti v preteklost in občutiti današnji utrip mesta. Zanimivo pa je bilo tudi v Prirodoslovnem muzeju, ki je osrednji slovenski naravoslovni muzej na področju naravoslovja. Med drugim so bili učenci navdušeni nad prikazom okostja brazdastega kita in repliko okostja mamuta.
Devetošolci pa so se napotili po poteh okupiranega mesta Maribor in poglobljeno raziskovali zgodovino okupiranega Maribora in zgodovinski pomen 2. svetovne vojne. Seznanili so se s posamezniki, ki so zaznamovali povojno življenje v Mariboru. V delavnicah pa so se učenci učili mirnega načina reševanja sporov. Poudarek je bil na tem, da nasilje ni rešitev.
Učenci so bili v dejavnosti tega dne aktivno vključeni. Vsebine so se jim zdele pestre in zanimive. Preživeli so dan brez telefonov in učenci že sami spoznavajo, da se tako več pogovarjajo, družijo in tudi bolj zbrano sledijo vsebinam.
Skratka – za nami je še en zanimiv in uspešen kulturni dan.
Zapisala: Marjana Falež